Rok po potlačeném povstání roku 1956 svírá Maďarsko atmosféra strachu. Mladý agent Jung prochází zkouškou loajality, ale i výkyvy v osobním životě. Podaří se mu obstát? Snímek, stojící mezi psychologickým příběhem a špionskou partií, úspěšně ukazuje, že i decentní pojetí dramatické zápletky přináší silné emoce.
Revoluční vzedmutí z podzimu 1956 bylo udušeno a Maďarsko ovládá atmosféra strachu a špiclování. A tak i mladý agent Jung, jenž navenek funguje jako soukromý učitel, prochází testem spolehlivosti, který vede jeho nadřízený, ale i přítel Markó. Pohybovat se v prostředí, kde jsou špehové sami špehováni, vyžaduje značnou ostražitost a schopnost rychlého úsudku. Přispívá to nejen k setrvalému napětí, ale i k dynamice jinak komorně pojatého filmu. Na první pohled klasický příběh o tragické etapě maďarských dějin stojí mezi žánrovým propletencem, osobním dramatem a dokumentem dobových poměrů. Ty vykresluje s důrazem na praktiky tajné policie, aniž by však zapomínal na intimní rozměr, který nelze oddělit ani od sebeodtažitějších totalitních praktik. A tak proti sobě stojí nejen kolegové, ale i přátelé, a jedna z rovin jejich vztahu bude muset jít stranou. Která to bude? A mohou být věci jako dřív?