Život modelky Lou Andreas Sandové se po pokusu o sebevraždu ocitl v troskách. V osamělém domě uprostřed písečných dun se Lou pouští do zpovědi, která může a nemusí být pravdivá: znovu prožívá svou minulost, postupně však ztrácí kontrolu nad realitou… Jerry Schatzberg se ve svém prvním filmu představil jako suverénní, sofistikovaný vypravěč fragmentárně vystaveného příběhu, který herečku Faye Dunawayovou proměnil v zářivou hereckou hvězdu.
Na začátku Schatzbergovy režijní kariéry stojí příběh bývalé modelky Lou Andreas Sandové, jejíž život i duševní rovnováha se ocitly v troskách. V osamělém domě uprostřed písečných dun se Lou pouští do zpovědi, která může a nemusí být pravdivá. Jejím posluchačem je totiž Aaron Reinhardt – muž, jenž plánuje její životní příběh přetvořit ve film. Lou znovu prožívá svou minulost, její vnímání reality je však narušené: vinou narcistních zastíracích manévrů týkajících se její vlastní osoby postupně ztrácí kontrolu nad realitou... Schatzberg čerpal pro svůj debut částečnou inspiraci i ze životního příběhu modelky Anne St. Marie, s níž spolupracoval jako fotograf a již pro potřeby svého filmu vyzpovídal. Ve svém prvním filmu se tehdy třiačtyřicetiletý debutant představuje jako suverénní vypravěč. Fragmentární vyprávění spřádá z hrdinčiných vzpomínek a představ ovlivňujících její deformované prožívání přítomnosti a poutavou obrazovou stránku doplňuje komplexní zvukovou stopou. Do sebevědomě vystavěného vyprávění se obtiskly postupy francouzské nové vlny i vlivy Nicolase Roega – a také Schatzbergova fascinace osobností Faye Dunawayové, které bylo v době natáčení teprve devětadvacet let. Po gangsterce Bonnie a Clyde (1967) stála herečka teprve na začátku své hvězdné kariéry, v Schatzbergově filmu však ztvárnila výrazně starší postavu: vyprávění zastihuje Lou ve věku čtyřiceti let. Za svůj herecký výkon byla Dunawayová nominována na Zlatý glóbus.