Camille doufá, že ji mladší bratr Paul Claudel vysvobodí z ústavu, v němž žije už druhý rok. Režisér Bruno Dumont pozoruje trpící ženu bez melodramatických akcentů, ale s neobyčejnou citlivostí. Postava vynikající sochařky, umělecké konkurentky a bývalé milenky Augusta Rodina, kterou mezi duševně choré umístila její rodina, se stala jednou z největších rolí Juliette Binocheové.
Zima 1915. Camille se už rezignovaně, jen s občasnými výbuchy vzpoury, přizpůsobila nudné rutině života mezi duševně chorými pacienty, mezi něž se odmítá počítat. Upíná své naděje k příjezdu bratra, s nímž si dopisuje a který ji slíbil navštívit. Katolický spisovatel Paul Claudel se k cestě za sestrou nesnadno odhodlává a váhá splnit její přání. Uznávaná sochařka, někdejší žákyně a partnerka Augusta Rodina, se nevrátila domů a navždy se rozloučila se svým uměním. Bruno Dumont tentokrát opustil svůj zvyk nedávat postavám jména a zvolil skutečnou osobnost umělkyně, jejíž životní dráha zůstala obestřena tajemstvím psychických poruch, pro něž ji rodina umístila do léčebny pro duševně choré na jihu Francie, odkud už nikdy nevyšla. Většinu postav ve filmu, jehož děj je sevřen mezi zdi bývalého kláštera a jen vzácně z něj vychází do nejbližšího okolí, našel režisér mezi skutečnými pacienty, ale Camille Claudelová má tvář Juliette Binocheové. Její vynikající výkon nasvědčuje, že se herečka dokázala dokonale vžít do pocitů a kolísavého stavu mysli trpící ženy a umělkyně.