Valentina i Naďa milují stejného muže: jedna je jeho ženou, druhá náhodnou známostí. Až do chvíle, kdy je omyl svede dohromady, o sobě nemají ani tušení. Rafinovaně komponovaný milostný trojúhelník, kde obraz Maxima (Vladimir Vysockij) vyvstává jen ze vzpomínek obou zamilovaných žen.
Geolog Maxim je osudovým mužem dvou rozdílných žen: horlivé, vysoce postavené úřednice Valentiny a naivní, mladičké venkovanky Nadi, náhodné známosti z expedice. Dívka se rozhodne Maxima vyhledat a ocitne se v domě jeho ženy, o jejíž existenci neměla ani tušení. Valentina ji omylem považuje za novou hospodyni a Naďa nabídku, která jí umožní pobývat v prostředí, které je Maximem prodchnuté, přijímá. V předvečer jeho návratu nicméně pochopí, že do tohoto příběhu nepatří. Do role Maxima obsadila režisérka tehdy prakticky neznámého Vladimira Vysockého a sama si zahrála po jeho boku, když už po začátku natáčení musela vystřídat nevyhovující herečku. Zvláštní struktura filmu, utkaná z nelineárně vyprávěných těkavých vzpomínek, a atmosféra začínající společenské deziluze znervózňovaly stranické vedení natolik, že film několik dní po premiéře umístilo na dvacet let do trezoru. Film bude v Česku poprvé promítán v digitálně restaurované kopii.