Poutavé drama, které na letošním Sundance získalo ceny poroty i diváků a posléze bylo uvedeno v Cannes, přibližuje skutečný a šokující příběh Oscara Granta, dvaadvacetiletého Američana, kterému se stal osudným střet s policií ve stanici metra Fruitvale v sanfranciské Bay Area o silvestrovské noci roku 2008.
„Rád bych, aby diváci věděli, že byl skutečnou osobou. Jeho život nebyl naplněn pouze konflikty a problémy, ale i sny a nadějí. A jeho život byl drahý těm, kteří byli jeho srdci nejblíž," říká jeden z nejzajímavějších debutantů letošního roku Ryan Coogler na adresu hrdiny své prvotiny. Poutavé drama přibližuje skutečný a šokující příběh Oscara Granta, dvaadvacetiletého Američana, který se probudil 31. prosince 2008 s podivným a těžko definovatelným pocitem. V domnění, že jde o signál pro nový začátek, pustil se Oscar do realizace předsevzetí týkajících se především jeho nejbližších – cituplné matky, přítelkyně Sophiny a čtyřleté dcerky Tatiany. Dvě hodiny poté, co den ukončil starý rok, však předtucha vzala zcela jiný směr, když se mladíkovi stal osudným střet s policií ve stanici metra Fruitvale. Snímek, který jistě nezůstane opomenut při předávání Oscarů příští rok, vznikl v produkční společnosti Foresta Whitakera Significant Productions.