Dokumentárně laděný snímek se odehrává v malém quebeckém městečku, ve kterém tráví absolventi maturitního ročníku ´09 poslední prázdniny, než odejdou čelit realitě dospělého života. Kromě toho, že se musí vyrovnat s neznámou budoucností a mnoha odloučeními, musí se také vyrovnat se smutkem, který je obklopuje. Je léto roku 2009.
V Dégelis, malém quebeckém městečku, tráví absolventi maturitního ročníku ´09 poslední prázdniny, než odejdou z rodného regionu čelit realitě dospělého života. Každý z nich se musí vyrovnat nejen s neznámou budoucností a mnoha odloučeními, která je čekají, ale také se smutkem, který je obklopuje. Je léto roku 2009. Nejnovější snímek karlovarskému publiku dobře známého quebeckého tvůrce Rafaëla Ouelleta opět potvrzuje autorovu schopnost dotknout se podstaty věcí a nejskrytějších emocí, dotýkajících se přelomových okamžiků v životě člověka. Formálně je snímek stylizován coby amatérský film, který o sobě studenti natáčejí. I díky tomu vynikne jeho syrovost a autenticita. Snímkem se jako leitmotiv vine podmanivá hudba, umocňující atmosféru bezčasí a napomáhající síle jeho výpovědi. V hlavní roli se objeví Carla Turcotteová, která rovněž ztvárnila hlavní hrdinku režisérova snímku New Denmark, jenž byl v roce 2009 uveden také ve Fóru nezávislých.