Pět let od fatální přestřelky se detektiv Zhang znovu pouští do vyšetřování, které obestírá jak množství záhad, tak velmi atraktivní noirové kulisy. Na letošním Berlinale získal tento výrazný snímek, pohrávající si s klasickými žánry, Zlatého medvěda a oceněn byl i za mužský herecký výkon.
Vyšetřování podivné vraždy v továrně dožene detektiva Zhanga až k přestřelce v holičství, ze které sice vyvázne živý, ale také neschopen pro další policejní práci. Ve svém nitru ale nikdy detektivem být nepřestane, a tak když pět let poté narazí na nápadně podobný případ, začne na vlastní pěst pátrat. Nitky se sbíhají k femme fatale pracující v malé čistírně a Zhang podezřelé ženě propadne víc, než by bylo pro vyšetřování dobré. Pohlcující noirovou atmosférou vybavený snímek, zasazený do obskurních kin a zapadlých uliček, představuje výrazné postavy v zapeklité hře nebezpečných vztahů. Zároveň je zajímavým žánrovým příspěvkem, který se však nevzdává ani komentáře k situaci v současné Číně. Režisér je schopen jak vtipné zkratky, tak nadhledu nad fatalistickým nádechem celého filmu, čímž míří ke zprostředkování mimořádně vydatného zážitku. Ten je ovlivněn jak tvorbou klasiků typu Alfreda Hitchcocka, tak tradicí hongkongského filmu.