Originální a vizuálně působivý snímek sleduje příběh mladé ženy Kumiko, která se z Tokia vydává do vzdálené Minnesoty, kde pod ledovou krustou kdesi v zimní krajině leží poklad. Bizarní humor a skvělý herecký výkon Rinko Kikuchiové jsou dalšími přednostmi snímku uvedeného na letošním festivalu Sundance.
Téměř třicetiletá Kumiko žije ve stísněném a zaneřáděném bytě v Tokiu a jejím jediným živým společníkem je králík Bunzo. Zdá se, že do striktní japonské společnosti tichá a introvertní Kumiko příliš nezapadá. Její dokonalé kolegyně se jí posmívají, šéf ji ponižuje, matka neustále radí, aby se již provdala, a nudná rutinní práce se zdá bez konce. Když však Kumiko zhlédne jeden z amerických snímků, ve kterém muž kdesi v zamrzlé zimní krajině v Minnesotě pod ledem ukrývá poklad – kufr napěchovaný americkými bankovkami –, její život získá smysl a směr. Kumiko se rozhodne poklad za každou cenu získat. Režisér originálního, v pomalém rytmu plynoucího snímku dokáže vtáhnout diváka do svébytného světa, plného bizarního humoru, ale také obsese dojít za každou cenu za svým snem. Vizuálně působivý snímek, kde zimní krajina je dalším z „herců" filmu, obohatil vynikající herecký výkon Rinko Kikuchiové v roli Kumiko (role jí byla „šita na míru").