Kádrový profil dospívající Anny není ani trochu vyhovující, její sprinterské nadání jí však stejně pomůže do státem řízeného dopingového programu, který by dívku mohl vynést až na olympiádu. Podivné preparáty na zvýšení výkonnosti jsou však jen jedním z dilemat, která na hrdiny osmdesátá léta v Československu nakládají.
Československo, šedivá 80. léta. Dospívající Anna se vrcholově věnuje sprintu a její trenér doufá, že to někam dotáhne – třeba na olympijské hry. K těm se zvlášť upíná i její matka, která v nich vidí příležitost k tomu, aby dcera zůstala vně železné opony ve svobodném světě. Tato vidina je natolik silná, že neváhá podporovat dopingový program, který na dívce režim testuje a který jí může být jen sotva prospěšný. Pozvolna se rozvíjející drama odhaluje na fiktivním příběhu, ale reálném historickém základě nároky kladené komunistickým režimem, do jejichž plnění bylo snadné se zaplést, zvlášť pokud se dotýkaly někoho blízkého. Vedle sugestivního zachycení času, v němž nejde o okázalé defilé dobových rekvizit, o jakékoliv romantizaci nemluvě, dokáže režisérka rozvíjet i univerzální příběh křehkých let dospívání, aniž by se upínala k melodramatickému patosu. Více než o sport tak ve výsledku jde o vykreslení komplikovaných vztahů.