Marian Kuffa se na své faře pod Tatrami odhodlaně stará o více než dvě stě lidí v nouzi. Neokázalý snímek není jen portrétem jednoho obdivuhodně obětavého muže, ale i obecnějším zamyšlením nad komplikovanými osudy alkoholiků, narkomanů a sociálně vyloučených lidí vůbec a elegantní úvahou o milosrdenství a podobách víry.
Katolický kněz Marián Kuffa žije v malé vesnici pod slovenskými Tatrami. Za posledních dvacet let vytvořil z místní fary bezpečný přístav pro více než dvě stě lidí v nouzi. Bezdomovci, alkoholici, narkomani, mladiství z dětských domovů, tělesně postižení či týraní. „Připadám si jako potápějící se loď. Vytáhnu jednoho a druhý se potopí. Ale kde je záchranná vesta? Toho nechám držet za desku, tomu vykloubím ruku, toho drapnu za vlasy, dalšího za nohu, druhého za ruku, táhnu za loket, bolí, žádný bonton, jednoduše chytám je, aby žili," říká Kuffa, který se po ranní mši převlékne do montérek, aby celý den se svými chráněnci pracoval. Neokázalý snímek není jen portrétem obětavého muže, který se ve svých třiceti letech vzdal koníčků a romantického mládí, aby mohl nastoupit do kněžského semináře, ale i zamyšlením nad komplikovanými osudy sociálně vyloučených. Film o lidském milosrdenství, podobách víry a o tom, co to znamená žít pro druhé.