Beduínský chlapec provádí zbloudilého britského důstojníka nebezpečnou pouštní stezkou. Celovečerní debut, oceněný na MFF v Benátkách, je prostoupen nezaměnitelnou kulturou kočovných kmenů, zachycenou v úchvatných přírodních sceneriích.
Arábie 1916. Beduínský chlapec je po otcově smrti vychováván starším bratrem. Když jejich kmen navštíví zbloudilý britský důstojník, sourozenci se rozhodnou provést ho nebezpečnou cestou pouští. Příběh celovečerního debutu Nadžího Abú Nowara je založen na tradičním beduínském zákonu, ukládajícím za povinnost chránit a postarat se o hosta za jakýchkoli okolností. Umění dostát této cti pak činí z chlapce dospělého muže. Kdo ve zkoušce obstojí, je hoden jména Theeb (Vlk). Natáčení v odlehlé oblasti jordánské pouště Wadi Rum předcházela důkladná roční příprava, během které žil režisér mezi kočovnými kmeny, jež si ještě zachovaly původní ráz života. Snímek je prostoupen nezaměnitelnou kulturou beduínů – od náboženských rituálů přes způsob boje až po básnickou tradici –, zachycenou v úchvatných přírodních sceneriích rakouským kameramanem Wolfgangem Thalerem. Na MFF v Benátkách obdržel Nadží Abú Nowar v sekci Orizzonti cenu za režii.