Charismatický Gregori (Vincent Cassel) je vůdcem a jediným mužem v komunitě žen a jejich potomků, kterým v těžkém životním okamžiku otevřel náruč a poskytl přístřeší. Jedenáctiletý Alexander je nejstarším a nejoblíbenějším z dětí, které Gregori trénuje k vykonání speciálních a nebezpečných úkolů. Celovečerní debut talentovaného Ariela Kleimana.
Alex slaví jedenácté narozeniny. Žije v odloučené komunitě matek a jejich dětí, na kterou dohlíží výmluvný Grigori. Alex věří, že svět za hradbou skal je zlý, a ochotně poslouchá otcovsky jednajícího vůdce. Jenže pak se ve smečce objeví jiný jedenáctiletý kluk Leo a ten Grigoriho autoritu neuznává. Alexander se dívá na Lea v údivu, ale také se zvědavostí, jakou dosud v životě nepocítil. „Je to variace na příběh o Krysařovi,“ říká debutující režisér Ariel Kleiman, „Grigoriho hypnotizujícím nástrojem však není píšťala, ale ústa.“ Kleiman se mohl spolehnout na charisma francouzského šarméra Vincenta Cassela v roli Grigoriho, skutečným objevem filmu je ale mladý Jeremy Chabriel s andělským úsměvem a očima zabijáka. Řemeslně je Partyzán stylizovaným počinem, který sází na pečlivou kameru a pompézní hudbu. Výsledný efekt dotváří kulisa chudého panelákového velkoměsta. Film se promítal v mezinárodní soutěžní sekci na festivalu Sundance.