Ocitáme se ve velmi blízké budoucnosti, včely vymírají a lidstvu zbývají pouhé čtyři roky existence. Včelař anarchista se vydává do nemilosrdně radikálního boje za jejich přežití. Formálně vynalézavá a zcela nekonformní vize boje proti globalizaci.
Vycházeje z proslulého výroku „Pokud by zmizely na zemi včely, zbývají lidstvu čtyři roky existence“ se režisér Gyula Nemes zamýšlí nad budoucností našeho ekosystému. Jeho svérázný pohled na boj proti globalizaci, ekologické utopie a nevyhnutelnou přírodní katastrofu je rozdělen do čtyř různorodých žánrů. S postavou někdejšího šéfa výrobny umělého medu a posléze vášnivého včelaře nás seznamuje pomocí burlesky. Následuje melodramatický příběh včelí lásky, v akčních sekvencích se rozjíždí originální guerillová válka, jejímž vyústěním je návrat lidstva ke svíčkám a koňským spřežením. Africká road movie, která celý snímek rámuje, je pak fatou morgánou zničené, ale odhodlané lidské duše. Žánrová koláž a experimenty s černobílým a barevným materiálem, komiksovými vložkami a zvukovou stopou dělají ze snímku intelektuálně výživnou a nesmírně vtipnou filmovou událost.