Manželský pár sedí v noci ve svém nuzném přístřešku uprostřed lesů a hraje karty s vojákem, s nímž si od jeho převelení do této oblasti stihl vybudovat přátelství. S postupně ubývající nocí však začínají na povrch vyplouvat dosud skrývané nuance jejich vzájemných vztahů, tajemství i lží, které si navzájem všichni bez rozdílu říkají. Film, který je zasazen do historických souvislostí devadesátých let, kdy tisíce filipínských obyvatel trpěly pod důsledky guerillové války mezi vládními jednotkami a komunistickým odbojem, se nebojí dotýkat závažných otázek morálky, manipulace i přetvářky uprostřed ozbrojeného konfliktu. Snímek natočený během jediné noci na jediném místě v jednom jediném nepřerušovaném záběru dokáže ve svůj prospěch plně využít všech výhod, které tato metoda skýtá. Výjimečnou výpovědní sílu a autentičnost mu propůjčuje i rafinovaný způsob vyprávění, jenž pečlivě distribuuje dějové informace a tvoří z filmu doslova dramatickou horskou dráhu.