Z Cannes do Karlových Varů míří debut švédského tvůrce, v centru jehož zájmu stojí mlčenlivý mladík John, který se po čase vrací v doprovodu otce do rodného maloměsta. Rafinovaný inscenátor von Horn provokuje diváka velmi pečlivě měřeným nakládáním s indiciemi, jež by jej měly dovést k odhalení tajemství, kvůli kterému okolí na Johnův návrat reaguje vyhroceně.
Jsou věci, které se špatně říkají nahlas, a pokud se nevysloví, musí se nutně projevit jinak. Vyhýbavé pohledy, šeptání, nenadálé výbuchy vzteku – tak vypadají reakce na Johnův návrat do rodného města, ze kterého mají opravdovou radost jen mladší bratr a pes. Mlčenlivý mladík byl pryč dva roky. Na první pohled se nezměnilo nic, při bližším zkoumání mnoho. V rafinovaně inscenovaném dramatu je divák neustále provokován otázkou „Co se vlastně stalo?“, odpověď na ni však přichází po pečlivě odměřovaných dávkách. Strnulá atmosféra zdánlivého klidu se postupně mění v pomstychtivý lynč, ze kterého původní viník jen těžko hledá cestu ven. Magnus von Horn o svém filmu, nastolujícím otázku temné stránky každého z nás, říká: „Chráníme se před tím, abychom nahlédli příliš hluboko. Pokud to uděláte, vidíte zrcadlo sebe samých. Všichni jsme schopni páchat zlé činy, ale nejsme zlí.“ Režisérův celovečerní debut měl premiéru letos v Cannes v sekci Quinzaine de Réalisateurs.