Můj bratr Tom je příběh dvou teenagerů, Toma a Jessicy. Když se potkají, Jessicu zaskočí, ale zároveň fascinuje Tomova temná stránka. Ten považuje za své útočiště les, kam utíká před bídou a násilím domova. S Jessicou ho spojuje silné pouto, ve kterém není místo na žádný kompromis. Toto pouto ovšem nemůže vydržet, když se jeden z dvojice změní, a druhý nikoliv. Dom Rotheroe, úspěšný dokumentarista, chtěl ve svém hraném debutu zachytit intenzitu a intimitu vztahu hlavních hrdinů. Proto se rozhodl použít ruční digitální kameru, za kterou stál Robby Müller, holandský kameraman-veterán, jenž točil s režiséry, jako jsou Jim Jarmusch, Wim Wenders nebo Lars von Trier.