Erika Kohutová vyučuje hře na klavír na vídeňské konzervatoři. Je svobodná a žije s matkou, která ji dusí svou láskou a všemožně ji tyranizuje. Kultivovaná, chladná a nepřístupná, ale stále přitažlivá Erika má tajnou vášeň: navštěvuje sex shopy a kina promítající pornofilmy. Její vyšinutá sexualita se projevuje voyeurstvím a masochistickým sebezraňováním. Žije celkem nerušeně ve svém uzavřeném světě mezi vyučováním a hádkami s matkou až do dne, kdy si jeden její žák vezme do hlavy, že ji svede. Předlohou k filmu byl román rakouské spisovatelky Elfriedy Jelinkové, jehož autorka nepopírá, že do něj promítla některé autobiografické rysy.