Černobílý snímek o zanícených amatérech, kteří překonávají strasti života láskou k hudbě a ke zpěvu. Skupina moskevských penzistů zaujatě a zasvěceně pěstuje pod střechou Domu kultury operu. Poté se staré dámy a pánové vydávají na turné po venkovu. Vesničané středního věku se pravidelně scházejí, aby se potěšili krásou lidových písní. Mladí muži prozaických profesí si oblíbili dechovku a vyhrávají na pohřbech. Všichni se své zálibě věnují zcela nezištně. Obětují jí čas a síly, hlavní odměnou je jim uznání a potlesk laického venkovského obecenstva.