O vztazích mezi moderním pojetím svobody, sexualitou a náboženským fundamentalismem vypráví s nebývalou otevřeností snímek, jehož autoři se ujali náročného úkolu zmapovat názory a osudy gayů a lesbiček vychovaných a hlásících se k ortodoxní židovské komunitě. Víra je v tomto případě v otázkách jiné než „normální“ sexuální orientace zcela nekompromisní. Jak protagonisté řeší dilema mezi svou přirozenou orientací a svou oddaností a láskou k tradiční víře? „Přiznaní“ homosexuálové i respondenti, kteří se z pochopitelných důvodů obávali vystavit svou tvář filmové kameře (ale i psychologové, psychiatři a rabíni z Jeruzaléma, Londýna, Los Angeles či San Franciska), otevřeně mluví o situaci, v níž se čtyřprocentní židovská menšina ocitla, i o možnostech jejího řešení. Navzdory vážnosti tématu řadě z dotázaných neschází humor a schopnost vidět problém s odstupem. Komplexně a naléhavě pojatý film vzbudil zájem debatovat o problémech i v ortodoxních náboženských kruzích. Získal si pozornost na festivalu v Sundance a na MFF v Berlíně.