Janovo kdysi šťastné manželství se začne hroutit, když jeho žena Barbara zjistí, že nemůže mít děti. Malé rodinné drama je ale nečekaně zastíněno katastrofou daleko většího rozměru – vypuknutím druhé světové války. Ta je pro dvojici personifikována především osobou kolaboranta Jodly, jenž Barbaru tajně miluje. I přes nebezpečí, které hrozí, poskytne Jan úkryt mladé Židovce Regině, s níž se po čase intimně sblíží. Poté co Barbara zjistí, že Regina čeká s Janem dítě, rozhodne se sama předstírat těhotenství. K tomuto kroku ji však nevedou ušlechtilé pohnutky, nýbrž neskonalá touha být matkou. Když se Regině narodí holčička Helusia, Barbara si dítě zcela přivlastní. Jednoho dne opustí zoufalá Regina svůj úkryt a zmizí neznámo kam. Po mnoha letech zjistí Helusia celou pravdu. Vydává se hledat Reginu do Německa, odkud již dlouho dostává balíčky s hračkami a oblečením. Kterou ze svých dvou matek si nakonec vybere?