Na venkovském hospodářství ve východním Maďarsku žije ochmelka Józsi se svou staropanenskou sestrou, která bez jeho vědomí posílá jeho jménem zamilované dopisy dceři svých vzdálených známých na Ukrajinu. Doufá, že vyhlídka na lepší život v Maďarsku přiměje dívku ke sňatku s bratrem. Jelizaveta pracuje v berehovské cihlárně plné neprovdaných děvčat a na ženicha se těší. Druhý den po svatbě veze ukrajinský náklaďák Jelizavetu i s výbavou do nového domova. Na korbu náklaďáku jí naloží i ženicha, který je úplně namol. Zdá se, že Jelizaveta do nové rodiny dobře zapadla a že spolu budou šťastně žít až do smrti, z počáteční idyly však časem zbyla už jen těžká dřina, neustálé výstupy věčně opilého a žárlivého muže a sekýrování švagrové, která si chce přisvojit i jejich jediné dítě, Aněčku. Aněčce už je pět a život s Józsim je čím dál nesnesitelnější – holčička se před projevy otcovy opilecké lásky raději schovává v psí boudě. Jelizavěta tajně připravuje útěk. Přes hory a doly utíkají pěšky na Ukrajinu. Jenomže holčička nemá pas… Přes tragický obsah zůstává film v poloze grotesky.