Perla přehlídky korejského filmu a jedno z nejsilnějších děl asijské kinematografie, které bývá srovnáváno s klasickými snímky Mizogučiho a Kurosawy. Originální formou, v níž se ryze filmové postupy prolínají se zpívaným divadlem pansori, je nově vyprávěn dávný příběh, na jehož počátku spatří šlechtic a literát Mongryong krásnou dívku, létající na houpačce mezi nebem a zemí. Vzdělaná Chunhyang je však dcerou kurtizány a sňatek s ní by mu znemožnil dovršení studií. Mongryong a Chunhyang tajně uzavřou manželství a přísahají si věčnou věrnost. Když je Mongryongův otec povolán ke dvoru, syn jej musí doprovázet, ale přísahá nešťastné Chunhyang, že se brzy vrátí jako královský úředník. Nový správce provincie, krutý a úplatný Byun, zatouží po Chunhyang a její odmítnutí trestá veřejným mučením a rozsudkem smrti. Nic netušící Mongryong složil zkoušku a vrací se inkognito jako králův zvěd. V předvečer popravy mění drahý oděv za prostý šat a rukou dříve uvyklou peru přivolává vojáky a jejich meče.