Viktor a Valerij jsou nerozluční přátelé na život a na smrt. Od dětství mají velký sen – dostat se do vytoužené Anglie. Jejich cesty se rozejdou po výbuchu jaderného reaktoru v Černobylu, když jsou jako tisíce jiných vojáků z celého Sovětského svazu nasazeni na záchranné práce v oblastech zamořených radiací. Někteří si uvědomují nebezpečí, které jim v Černobylu hrozí, jiní nikoli. Když se Valerij dozví, že pro něj lékaři již nemohou nic udělat, rozhodne se vyhledat Viktora, aby spolu mohli naplnit svůj dávný sen. Naposled se Viktor ozval z Berlína, ale když tam Valerij dorazí, zjišťuje, že přítel beze stopy zmizel. Valerij se ale rozhodně nevzdává... „Film vypráví o mladém muži na útěku – na útěku před sebou samým, před svým osudem, před osamělostí. Hledá své štěstí a musí si ho najít co možná nejdřív... England! je o strachu člověka zříci se vlastních představ o štěstí, o strachu, který může být tak velký, že člověk přijde o všechno.“ Achim von Borries Cena Ostdeutschen Rundfunk Brandenburg na X. Filmovém festivalu v Cottbusu 2000.