V létě roku 1994 byl štáb televizních reportérů svědkem riskantních pokusů sedmi Kubánců snažících se na improvizovaných plavidlech dosáhnout pobřeží Floridy. O sedm let později sledujeme, kam až došli naši hrdinové na cestě za vytouženým "americkým snem".
V létě roku 1994 natáčel štáb televizních reportérů sedm Kubánců a jejich příbuzné několik dní před jejich podniknutím riskantního pokusu přeplavit se na improvizovaných bárkách do amerického Miami a doslova tak uprchnout před hospodářskými problémy, které Kubě způsobil rozpad sovětského impéria. Krátce poté zastihla kamera trosečníky v utečeneckém táboře zbudovaném na území vojenské základny v Guantánamo. O sedm let později sledujeme osudy imigrantů, kterým se s větším či menším úspěchem podařilo nalézt vytoužený "americký sen". Nejsilnější stránku sugestivního snímku reportážního charakteru představuje přesně vystavěná struktura sedmi vzájemně propletených linií, které se "rozbíhají" na pobřeží Kuby, aby se nakonec znovu střetly – ač na různých místech Ameriky – ve finálním bilancování zisků a ztrát.