Příběh čínské dívky Haixie, pátrající po svých biologických rodičích, kteří ji opustili před třiceti lety. Spolu se zanícenou snahou jedince dozvědět se bolestivou pravdu představuje dokumentární snímek i krutou tvář Maovy kulturní revoluce v Číně poloviny šedesátých let.
Mladá čínská žena pátrá po svých skutečných rodičích, kteří ji opustili krátce po narození. Haixia, jež strávila celý život v Jananu, touží zjistit, proč byla odvržena. Prostřednictvím umanutého pátrání po rodičích, kteří patřili ke členům Rudé gardy, se seznamujeme s událostmi v Číně poloviny šedesátých let dvacátého století. Tehdy totiž milovaný vůdce Mao vyhlásil tzv. kulturní revoluci, ústící o několik let později do praktického uskutečnění hesla "Mládež bude na vesnici seznámena s kořeny revoluce". Mezi šestnácti miliony převážně středoškolských studentů byli i Haixiini rodiče. Nezpochybnitelná existence dcery z Jananu nutí zhrzené děti revoluce konfrontovat minulost – dobu, kdy se za usměvavými davy, odhodlaně hledícími vstříc zářným zítřkům, skrývala nesnesitelná soukromá bolest jedinců.