Blíží se konec války a dvěma vojákům znepřátelených armád – finskému ostřelovači Willemu a kapitánovi Rudé armády Ivanovi – se podaří utéct. Oba jsou odsouzeni k smrti, mluví jiným jazykem, každý z nich bojoval na opačné straně barikády. Úkryt však nacházejí společný – na farmě Laponky Anni.