Zakřiknutý šestnáctiletý Jan a o rok mladší energická Nina se seznámí tak, že do sebe prostě narazí na ulici. Mladíkova poraněná hlava je jen prvním z úrazů i šťastných okamžiků, které do jeho života Nina přinese. Oba rychle spojí nespokojenost s rodinným prostředím: Nina žije s bratrem, otcem a jeho mladou přítelkyní, která je jí spíš kamarádkou než náhradou za matku. Jan obývá navenek ideální rodinný prostor, cítí se však odcizený a skutečně si rozumí jen s dědečkem. Brzy se mu podaří novou kamarádku zapálit pro poetickou vizi podmořského světa, do nějž utíká ve svých samotářských představách. Mladý pár přátelské porozumění pozvolna přetavuje v něžný milostný cit. Jenže nejen ryby, ale i lidé podléhají tělesnosti. A právě ta se stává ohniskem tragédie. Jan a Nina společně uniknou do vysněného temného, tichého a bezpečného světa.