Atraktivní manažerku zaskočí podivným zájmem o její osobu strojvůdce nákladního vlaku. Jako děcko způsobil smrt jejích rodičů a nyní chce vinu odčinit - nejasnou nabídkou pomoci. Po překonání původní averze k plachému muži se žena zamyslí nad vlastní minulostí a nad smyslem a hodnotami života.
První film z osmidílného cyklu Vyvolení, v němž scenárista Krzysztof Piesiewiscz pojednává o problematice lidské identity. Hrdiny jsou třicátníci. Ona je průbojná manažerka kosmetické firmy, vyžívá se v práci a po ní v rytmech techna. On je strojvůdce nákladních vlaků, nenápadný člověk z šedého davu. Jako děcko nechtěně způsobil autohavárii, při níž zahynuli její rodiče. Trýzněný výčitkami svědomí po ní pátrá, poté ji sleduje a nakonec osloví. Přichází se sdělením, že její dcerku, kterou odložila ke své babičce, ohrožuje dědičná choroba. Probudí tak v emancipované ženě, která poznala jen internáty a studentské koleje, zájem o vlastní původ a rodinnou sounáležitost. Zpočátku míjející se dialog sociálně a povahově nesourodé dvojice přeroste do oboustranné potřeby ověřování si hodnot, jakými jsou soucit, tolerance, vzájemnost, založené na prozaickém gestu spoluúčasti.