Kentaurův nedokonalý, byť hluboce šťastný rodinný život ruší jen nutkavá potřeba tajně osvobozovat dostihové hřebce. Touha postavit se lidské ziskuchtivosti, v rámci níž je zotročováno zvíře, které dává lidem křídla, ho ale přivede do neštěstí. Vizuálně vytříbený novodobý obraz donkichotského mýtu měl premiéru na Berlinale.
Kentaur je čestný a sympatický chlapík, který žije kdesi v stepi s hluchoněmou ženou a milovaným synkem. Přezdívku si vysloužil svou vášní ke koním, neboť je přesvědčen o tom, že právě díky nim se Kyrgyzové stali mocným národem. Proto se mu příčí zneužívání bájných zvířat a podniká po nocích tajné výpravy za osvobozením dostihových koní. Ve venkovském prostředí se ale nic dlouho neutají a Kentaur v důsledku záště a nepochopení brzy čelí hrozbě ztráty všeho, pro co žil. Kyrgyzská verze příběhu o rytíři smutné postavy dává nahlédnout do společenské proměny země, která pomalu ztrácí své kořeny a aktuálně stojí na křižovatce mezi tolerantním islámem a rozpínavým kapitalismem. V minimalistických záběrech figuruje krajina přírodních živlů a lidských vášní, která umocňuje vizuální uhrančivost filmu. Silnou emoční strunu získává příběh i díky citlivě odpozorovanému prostředí a přirozeným hereckým výkonům, mezi nimiž dominuje v titulní roli samotný režisér.