Středostavovský manželský pár, Izabelė a Liudas, žije se synem Gailiusem, trpícím epilepsií, ve venkovském domě. Jednoho dne Izabelė muže přesvědčí, aby adoptovali šestiletého Ilju, tvrdohlavého, do sebe uzavřeného chlapce z dětského domova. Život rodiny se s příchodem nového člena začíná zásadně měnit… Sevřené psychologické drama debutující Giedrė Beinoriūtė je adaptací stejnojmenného, ceněného románu Laury Sintiji Černiauskaitė. Režisérka úsporným, ale velmi efektivním způsobem buduje napětí, pozoruhodná je i práce s mizanscénou. Giedrė Beinoriūtė k filmu dodává: „Dýchat do mramoru vypráví o pokusu zahřát kámen. Třeba je to nemožné, ale stojí to za pokus.“