Snímek ukazuje výjimečnou osobnost kritičky Pauline Kael (1919–2011) v zrcadle svědectví jejích současníků a v úryvcích jejích textů. Pásmo doprovází svižná, kreativní montáž citací z přelomových kinematografických děl. Biografie ukazuje trnitou cestu, kterou musela Pauline Kael projít, aby se dostala mezi nejvlivnější kritiky v zemi. Věnuje se klíčovým momentům její kariéry z pohledu dějin kinematografie i principům, které určovaly její styl: odpovědnost vůči sobě, publiku i autorům odevzdat stylově i obsahově to nejlepší a zároveň stejně jako umělec naslouchat při psaní instinktu, bezvýhradně milovat svůj obor a jít vlastní cestou, jakkoliv to může být riskantní.