Conman Jake Vig mistakenly chooses the accountant of a powerful mafia boss as his mark. To atone for his mistake, he must pull the greatest con of his life. In addition to his gang of proven cohorts, he takes on a beautiful pickpocket named Lily.
Jake Vig numbers among those young ambitious men who have managed to make a name for themselves in their field. Unfortunately, only a handful of those closest to him are aware of it – this is because Jake is a first-rate conman and, in his profession, overconfidence is a deadly sin. One day, however, he slips up choosing his mark: an outwardly-harmless elderly man who, to his horror, ends up being the accountant of powerful mafia boss Winston King. To atone for his mistake, Jake must pull the greatest con of his life. Attractive pickpocket Lily helps him, as do his gang of experienced and proven cohorts. But experienced FBI agent Gunther Butan is on his heels. This crime-thriller from veteran Hollywood director James Foley is a traditional and stylish genre spectacle whose heroes try to succeed in a world where interpersonal relationships have been reduced to a deadly never-ending game of cat-and-mouse.