Lati is the 14-year-old daughter of prostitute Rajani who had her when she was only two years older. Her job secures a humble existence for the two of them, since the father was a man whom Rajani had known only for a single night. Rajani initially imagines that her attractive daughter will follow in her footsteps, but when Lati’s virginal purity entices a rich businessman who wants to marry her, she changes her mind. She tries her best to convince her daughter that this is the right thing to do and won’t hear any nonsense about Lati’s wish to go back to school, having left barely learned to read. Lati’s defiance incense her, and she is deaf to the entreaties of her teacher, who insists that the talented girl continue studying. It is the era when the first man is about to land on the Moon and the reporter’s emotional commentary on this event accompanies the scene in which Lati gets into a train and leaves to study in Calcutta.