At 1:20 PM on the 7th February 1964, a plane landed at New York´s Idlewild Airport carrying four young British musicians who were destined to conquer Great Britain´s former colony. A documentary about one of the most exciting moments in the history of show business: the Beatles’ first week in America.
At 1:20 pm on February 7, 1964, a plane landed at New York’s Idlewild Airport carrying four young British musicians who were destined to conquer Great Britain’s former colony. One of the most exciting moments in the history of show business: the Beatles’ first week in America. The filming team of Albert and David Maysles accompany the Beatles in limousines, to the Plaza Hotel, and on their trip from New York to Washington, D.C. and Miami, Florida. The Fab Four perform their top tunes on “The Ed Sullivan Show” and in concert.