This feature debut by scriptwriter and director Theodora Remundová is made up of two independent stories oscillating between documentary and fiction. The first, Standard, began life as the author’s graduation film at FAMU and describes the painful relationships between three women bound by close family ties – the seventy-five-year-old mother Irena, her widowed fifty-year-old daughter Masha and her twenty-seven-year-old granddaughter Patricia. The protagonists are very open about their long-standing pain, humiliation, tribulations and anxiety which the years of cohabitation have turned into a labyrinth of bitterness. The protagonist of the second half, No Regrets, is seventy-one-year-old Danuše Pánková, who experienced not only happiness and success in her life, but whose relationship to life and the people around her is in sharp contrast to the suffocating relationships in the preceding family. Marriage, motherhood, family life – these intimate and very concrete themes become the starting point for thoughts about the meaning of human existence.