An elegant parody of business ethics at a large multinational company whose blandly sinister motto is “Everybody is important and no one is indispensable.” Human resources manager Marco Pressi is saddled with a tricky task: firing one third of the staff....
This elegant parody of business ethics depicts cut-throat practices at the Italian branch of a large multinational whose blandly sinister motto is “Everybody is important and no one is necessary.” Marco Pressi, a slick 20-something human resources and training manager, enthusiastically buys into the corporate double-speak while failing to see that it also applies to him. Soon he finds himself with a mission that proves difficult to finesse: he must get rid of one third of his staff so that the company will be “a little bit lighter at the beginning of the year.” Wielding the weapons of economic incentive and psychological pressure, Marco starts to dump the human surplus through any means possible. As he works into the wee hours in his high-tech office, symbiotically attached to his electronic communication devices, he becomes obsessed with the challenge. Meanwhile, his reputation and personal life suffer.... Named Best Film by the Federazione Italiana dei Cineclub.