A para-documentary with western elements based on actual events from 1993-96. It focuses on the travels of a Beijing journalist and a volunteer Tibetan patrol through the vast Kekexili region on the Qinghai-Tibetan Plateau, one of China´s largest natural preserves. The men are after poachers slaughtering herds of Tibetan antelope.
Kekexili is a vast region on the Qinghai-Tibetan Plateau and is currently the largest Chinese natural preserve. But towards the end of the 20th century, poachers went berserk and reduced the numbers of Tibetan antelope (chiru) from about two million to below ten thousand. A volunteer mountain patrol tried to stop them. In 1996 Ga Yu, a Beijing journalist, took part in a seventeen-day expedition to fight the poachers; he then wrote an article which played a fundamental role in changing the government’s approach to the problem. Based on actual events which took place in 1993-96, this para-documentary captures the journalist’s travels with the Tibetan patrol, led by their experienced leader Ritai. The director combines western elements with austere footage of a dangerous and difficult journey under harsh climatic conditions at altitudes approaching 5,000 meters.