Bernd Willenbrock, the owner of a second-hand car mart in Magdeburg, flits between his work and his lovers. But that doesn’t stop him loving his wife Susanne. Things change, however, when the Willenbrocks are assaulted in their country cottage by two dangerous robbers. The hitherto contented businessman loses his confidence, and that’s just the beginning....
Bernd Willenbrock is the self-assured owner of a second-hand car mart in Magdeburg in East Germany. He loves his wife Susanne, but occasionally slips out to see his lover Vera (a university teacher), and right now he also has his eye on the daughter of his new night watchman, the student Anna. Bernd doesn’t see anything wrong in what he is doing, since he believes one should live life to the full. Everything changes when thieves break in to his company, and later he and his wife are attacked in their cottage by two robbers. The hitherto satisfied and well-balanced man loses all confidence and succumbs to fear. Moreover, his love affairs start to show cracks.... Respected German director Andreas Dresen adapted the award-winning novel of the same name by Christoph Hein, highlighting the affliction of everyday life in Germany’s "Eastern zone", a theme running through his work to date. The contradictions in the eponymous hero, played by Dresen’s constant, Axel Prahl, may make him atypical, but there are people like that out there.