Newport, Oregon. In a coastal town, Jeff and his wife Mattie try to make ends meet. One of their sons is unemployed, the other one is serving in the army and has been sent to Iraq. A serious, tragic and radically realistic film about an ordinary American family who are deeply affected by the political and economic changes in the USA after 9/11, which investigates the vulnerable, often unseen side to the superpower called America.