Six-year-old Iris very quickly discovers the rules of her new boarding school which focuses on dance, physical education and biology. Obedience is the order of the day, and anyone rebelling or trying to escape is condemned to stay at school forever. The film, loosely based on Franz Wedekind’s 1903 novel, is a highly stylized, magical and metaphorical dream with elements of theatre, psychological thriller and the mysterious atmosphere of horror.