A courageous and determined young white woman and a proud black warrior, a woman overcoming the innumerable obstacles of an alien culture in order to be with her love. A love story set in the fascinating African natural environment and based on the successful novel by Corinne Hofmann.
Carola and her boyfriend Stefan are on holiday in Kenya. On the last night she meets a Samburu warrior. Carola falls in love with the handsome Masai Lemalian at first sight and decides not to return to Switzerland. She sets out from Nairobi on a long journey through the African wilderness in search of Lemalian. Their first meeting fails to work out as she had imagined, but she decides to stay with him. She goes back with him to his native village where she slowly and uncertainly tries to adapt to his tribal way of life. Based on the best-selling book by Corinne Hofmann, the film is not only about a fateful love, but also about the insuperable differences between African and European culture, the difference in traditions, thinking and everyday life, which pushes the heroine to the very limits of her strength and resources. In a story on the boundary between fairytale and educational film about African natives, African nature and landscape play one of the leading roles.