Charlotte is a 32-year-old woman who has just left her partner. Ulrik longs to become a woman. They live in neighbouring flats and, despite their different characters, lifestyles and dreams, they gradually come under each other’s spell. The film is dominated by the performance of David Denick, who plays the transsexual Ulrik with marked feminine sensitivity.
32-year-old Charlotte has just split up with her boyfriend. She moves into a new flat, she lives among unpacked boxes and every night is spent with a different man. Her transsexual neighbour Ulrik, who lives one floor down with his dog, Miss Daisy, makes money as a prostitute and just waits – for visits from his neurotic mother, for the operation which will turn him into a woman, for his favourite TV soaps, for true love. Loneliness brings these two quite different characters together: the self-confident and sometimes callous Charlotte, and the desperately confused and defenceless Ulrik. The story of emotional and sexual chaos is divided into several chapters introduced by short black-and-white shots accompanied by a spoken commentary. The intimacy of the story is mirrored in the enclosed environment in which all the scenes unfold: the entire film is set only in the flats occupied by Charlotte and Ulrik.