A remarkable film by Martin Scorsese documenting a concert of the world-famous rock group, The Rolling Stones, held over the course of two days in the autumn of 2006 in New York’s Beacon Theatre. The detailed shots of the retirement-age rock’n rollers capture their incredible energy and the way they communicate with each other on stage.
A remarkable film by Martin Scorsese documenting an exhilarating concert by the world-famous Rolling Stones, held over the course of two evenings in the autumn of 2006 in New York’s Beacon Theatre. Eighteen non-static cameras operated by several Oscar winners capture the rock’n’rollers on stage, particularly in close-ups or semi-close-up shots. This allows the cinematic perfectionist to capture the pensionable-age musicians’ incredible energy and their telepathic communication on the stage from right up front. The score of songs, including some of the cornerstones of rock’n’roll music, such as the rebel anthem “(I Can’t Get No) Satisfaction”, are interlaced with archive interviews. Among the highlights of the concert, which was hosted by Bill Clinton, are songs for which 70-year-old blues-rocker Buddy Guy and the sexual she-devil Christina Aguilera, 50 years his junior, take the stage with the band.