A lively portrait of great Texas bluesman Sam “Lightnin’” Hopkins (1912–1982), a key figure in the transition from country to city blues, and one of the most prolific blues artists of the 20th century. Includes performances of classic blues at an outdoor barbeque and black rodeo.