Agnes has her work and family life in perfect order. It is only after repeatedly visiting a stranger’s flat that she realises just how monotonous her life is. “To me it was less a matter of rationally understanding Agnes than of empathising with a growing feeling that proves irresistible. And then how this woman controls her loss of control,“ says the debuting director and screenwriter of her protagonist.
Agnes has a demanding job as a neurologist; her husband, an author of run-of-the-mill detective novels, takes care of the household and their 12-year-old daughter. Everything is going perfectly until Agnes starts making regular visits to an empty flat. As it happens, she is left with the task of tending to the plants in a household where the couple is assumedly away. The abandoned rooms become a new refuge for Agnes as she goes there more often and gradually loses her timidity – going through the cupboards, lying about in the bed, playing messages from the answering machine. She learns disturbing details about the couple who live in the flat. Agnes seems to be trying to step out of her identity, to start afresh and live a different life. But how long will her dreams and desires be able to resist the pressure of conscience? The director states herself that she is most interested in Agnes, in her world and the tremors within, which have shaken the most solid of foundations.