The autobiographical protagonist Ari sets out to find old friends and other people who can tell him whether he had once witnessed the brutal massacre in the Palestinian refugee camps of Sabra and Shatila. In the steps of Persepolis, this unconventional documentary is another animated film about recent history in the Near East – and every bit as absorbing, moving and horrific.