In this formally diverse, at times visually stunning portrait, immersed in an excellent soundtrack by Micka Luna, we glimpse into the inner world of Toni, a highly intelligent, well-travelled drug addict with a unique life philosophy. A 49-year-old man who, after 30 years on heroin, only has six months left to live.
“You don’t decide to be an addict. One morning you wake up sick and you’re an addict,” writes William S. Burroughs in his cult book Junkie, from which Spanish directors Xavier Baig and Òscar Moreno borrowed the motto for their film. Their main character is Toni, a 49-year-old addict. After thirty years on heroin, he has to get up during the night every two hours to inhale oxygen, otherwise he’d suffocate. Then immediately after inhaling, he lights up a joint, otherwise he wouldn’t get back to sleep again. He knows that the drugs are slowly killing him, but he just can’t resist them. In this formally diverse, at times visually stunning portrait, immersed in an excellent soundtrack by Micka Luna, we glimpse into the inner world of Toni, a highly intelligent, well-travelled man with a unique life philosophy. A gravely ill man whose only love in life, apart from drugs, is his dog. A man who only has six months left to live.