This digitally restored, celebrated musical, which won an Oscar for Best Music, tells the story of the lovely chorus girl Rusty (Rita Hayworth) and her spiralling career, from appearances in a Brooklyn night club owned by Danny McGuire (Gene Kelly), and photo spreads for the title page of Vanity magazine, to Broadway stardom.
Fortune smiles on red-headed chorus girl Rusty Parker (Rita Hayworth) when she wins a competition to become a cover girl for Vanity magazine. Thanks to the all-powerful media and mesmerized showbiz tycoons, Rusty becomes a star on Broadway overnight. Beyond Brooklyn Bridge, however, she leaves behind a broken heart, nursed by the owner of her home venue, Danny McGuire (Gene Kelly). The original Technicolor three-strip negative was used as a base for the restoration of this celebrated musical, which won an Oscar for Best Music. Part of the reason Sony Columbia opted for the digital restoration of Vidor’s film was its ability to register each of the colour records more accurately than is possible through traditional photo-chemical processes. After a complete digital cleanup and re-grading, including the removal of torn frames and scratches, a new 35mm colour negative was produced, which gave rise to this new film print.