Kazuyoshi Kumakiri’s film offers a strongly empathetic and indiscriminately direct portrait of social outsiders in no-win situations. This time he focuses on an arid thirtysomething named Non-ko, who is forced to move back in with her parents after an unsuccessful bid as an actress. Then two men enter her dismal life.
Nobuko dreamed of making it as an actress in Tokyo. Instead, the thirtysomething divorcee, whose filmography comprises a handful of adult movies, moved back to her small-town home where she helps her family maintain a Shinto shrine. Her friends call her by her stage name, Non-ko, a constant reminder of the desolate, ideal-deprived woman’s failure, as is the door to her room at her parents’ house, still covered with images of childhood heroes. Those around her have written Non-ko off, and even she has given up striving for happiness. Then suddenly two men enter her life: an idealistic, resolute young man, and her ex-husband. As is his style, the director employs a strongly empathetic and indiscriminately direct approach to outsiders. With the inclusion of unaffected sex scenes, which significantly help to flesh out the heroine’s character, the movie aligns itself with the legacy of sophisticated "women’s” erotic movies of 1970s Japan.