The film The Seventh Circle, whose title makes a reference to the seventh circle of hell from Dante’s Divine Comedy, tells the story of a gang of rural teenagers who, after the arrival of the mysterious boy Sebestyén, start experimenting to see just how far they can go. This unsettling philosophical drama which steps over the boundary of reality, was based on the motifs of two tragic events which recently occurred in Hungary.